Grundidé
Nu lanserar vi Blåhjärtat i en ny form – ett tack till det samhället som ställt upp för oss
Villa Lidköping kan stolt presentera klubbens egna samhällsprojekt – Blåhjärtat. Ni vet kampanjnamnet som vi tillsammans använde för att samla ihop över 1 000 000 kr till klubben under pandemin – det har vi nu använt och byggt vidare på för att nu tacka er. Ni som ställt upp för oss.
Med det sagt, här ger vi er ”Blåhjärtat – i samhället” – Villa Lidköpings tack till samhället, ett samhälle som ställde upp för oss när vi behövde som mest stöttning.
Inom ramarna för Blåhjärtat kommer det att genomföras en mängd aktiviteter och projekt som involverar barn och ungdomar i Lidköping vad gäller bland annat: hälsa, integration, jämställdhet och sysselsättning.
– När Villa Lidköping behövde alla sina blåa hjärtan så fanns ni där, och det vill vi uppriktigt tacka för. Du som läser det här tillhör med största sannolikhet någon av alla fantastiska människor med ett stort blått hjärta. Ni ställde upp med er privata plånbok och blev våra hjältar i en pandemi där hela världen isolerades. Totalt så var ni med och samlade in över 1 000 000 kr och nu är det vår tur att tacka er, säger klubbdirektör Jonas ”Sparris” Johansson.
Villa Lidköpings ser också projektet som ett steg i att nyttja sin höga exponeringskraft som en väletablerad idrottsförening i landet, i en tid där problematiken i Sverige ökar.
– Vi ser ett samhälle med stora splittringar och problematik runt om i Sverige. Vi som idrottsförening har möjlighet att nå ut och påverka i stor utsträckning och därför tar vi nu ansvar. Målsättningen med blåhjärtat är att skapa ett bättre samhälle, även utanför bandyplanen, säger klubbens marknadsansvarig, Jakob Kaufmann.
Läs mer om projektet på www.blahjartat.se och om du vill – bli en del av det.